מרגי כינס את הוועדה: 40 תלמידות סמינר עדיין יושבות בבית

הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לוודא שבכל מוסד ערכות הקבלה זהות לכל התלמידות בכל מוסד. כן מבקשת הוועדה ממשרד החינוך למצוא דרך לוודא אימות של תוצאות מבחני הקבלה במוסדות אלה
איתי גדסי 11 Comment on מרגי כינס את הוועדה: 40 תלמידות סמינר עדיין יושבות בבית

"התקנות ונהלי הרישום של משרד החינוך מאפשרים למנהלי סמינרים להתעלם מהחלטות המשרד בכל הנוגע לשיבוץ תלמידות בסמינרים חרדיים" • מרגי מבקש לקבל את רשימת מוסדות החינוך שעוכב להם תשלום בשל אפליה בהליך קבלת התלמידות

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לוודא שבכל מוסד ערכות הקבלה זהות לכל התלמידות בכל מוסד. כן מבקשת הוועדה ממשרד החינוך למצוא דרך לוודא אימות של תוצאות מבחני הקבלה במוסדות אלה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת החינוך בראשות ח"כ יעקב מרגי קיימה הבוקר דיון שכותרתו "תלמידים ותלמידות שטרם החלו את השנת הלימודים תשע"ז".

הדיון התמקד בתלמידות חרדיות שאינן משובצות בסמינרים חרדיים, לדיון הגיעו גם הורים לילדים עם צרכים מיוחדים שאינם שולחים את ילדיהם למוסדות החינוך בשל חשש לבריאותם ולאחר מכן התקיים גם דיון רחב בעניינם.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר בתחילת הדיון שלפני החג רשימת התלמידות החרדיות שאינן משובצות, שהוכנה בלשכתו בעקבות פניות של הורים ובני משפחה של התלמידות, מנתה כ-40 תלמידות. "יש הורים שלא מקובלות עליהם החלטת ועדת הערר, אבל החלק העיקרי של הבנות שלא לומדות הוא בשל סירוב של המוסד החינוכי לקבלן. אני רוצה לנצל את הדיון הזה ולהשיג תוצאות. הבטחתי שיחוקק חוק והמציאות לא תישאר כך, ושכל תלמידה ותלמיד ידעו היכן הם משובצים כבר בתחילת החופש הגדול. הרישום למסגרת החרדיות הוא לא החצר האחורית של משרד החינוך. משרד החינוך הפקיר עד היום את היישום לבעלי עניין במגזר החרדי".

מנהל המחוז החרדי איציק זהבי הסביר: "האחריות על השיבוץ היא על רשות המקומית. עד כה שישה מוסדות סירבו לקבל את הבנות ובעקבות סירובם הם קיבלו הודעה על הפסקת התקציבים המועברים אליהם – שניים בירושלים, שניים בבית שמש, אחד במודיעין עלית ואחד בטבריה. אנחנו יודעים שהרשויות מתמודדות עם קושי אדיר שמקורו במספר תלמידות בכיתות – למעלה מ-50 תלמידות בכיתה. נמשיך במדיניות ששר החינוך התווה ושיו"ר ועדת החינוך היה שותף בכיר לה, והיא שלא ניתן להפלות תלמידות על בסיס גזעי. הסנקציות שיוטלו על המוסדות המפלים הם עצירת תקציבים, שלילת העסקה של מנהל ובמקרה קיצון אף סגירת המוסד החינוכי". עוד אמר כי המחוז ימשיך בעבודתו וכי "לא יעלה על הדעת שבנות לא ידעו את הרישום שלהם לפני ה-30 ביולי".

עו"ד לירון ספרד מהלשכה המשפטית במשרד החינוך אמר כי למשרד החינוך כלים להטיל סנקציות על המוסדות המפלים. עוד אמר כי מוסד חינוכי צריך להיות שקוף בהליכי קבלת ההחלטות שלו : "אנחנו מכירים באוטונומיה לחינוך מגזרי. המוסד אמור לתת להורים תשובה מפורטת מה מנע את הקבלה של אותה תלמידה. הבעיה נוצרת שאין שקיפות מלאה להורי התלמידה לגבי מה שמונע מהמוסד לקבלה. אנחנו דורשים לפרט את הקריטריונים להתאמה. תחושת האפליה מתחילה כשלא אומרים לתלמידה מדוע היא לא התקבלה".

לדברי עו"ד יואב ללום, ועדת הערר במשרד החינוך לא מקיימת את הנהלים של עצמה ודיוניה מתבצעים בשלב מאוחר מדי כשהלימודים כבר בפתח. "להורים שפונים לוועדת הערר יש תחושות קשות למול ועדת הערר".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר כי הרשויות המקומיות לא מבצעות עבודתן ולכן על הריבון לקחת את ההנהגה לידיו. "משרד החינוך צריך לשבת לרשות המקומית על הזנב. המילה זנב מתאימה כאן, כי הרשויות המקומיות עושות מעשה כלב, מעשה קוף".

בתום הדיון הקריא יו"ר הוועדה מרגי את מסקנות הוועדה: "הוועדה רואה בחומרה שב-05.10.16, עדיין למעלה מ-40 תלמידות חרדיות אינן נמצאות בשום מסגרת חינוכית.

"הוועדה רואה בחומרה את אי הופעתם לישיבה היום של נציגים מעיריות מודיעין עילית ובני ברק.

הוועדה קובעת שהתקנות ונהלי הרישום הנוכחיים של משרד החינוך מאפשרים למנהלי הסמינרים להתעלם ולסרב להחלטות המשרד והרשויות המקומיות בכל הנוגע לרישום תלמידות לסמינרים. הדבר גורם לתקלות רבות. יש לשנות את התקנות ונהלי הרישום בצורה שתפתור את כלל הבעיות בנדון.

בגבעת זאב אין סמינר לבנות חרדיות. הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לקבוע, מהו מקום הרישום של תלמידות הגרות בגבעת זאב ומבקשות להמשיך את לימודיהן בסמינרים.

הוועדה מבקשת ממשרד החינוך להעביר לה את מסקנות המשרד לנושא הפעלת הקבס"ים (קציני ביקור סדיר) בסמינרים החרדים.

הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לבחון את כל הכלים והסנקציות שיש לו נגד הסמינרים ומנהלי הסמינרים המסרבים לרשום תלמידות, למרות הוראת המשרד והרשות המקומית.
הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לקבל את רשימת המוסדות שבפועל עוכב להם תשלום.

עד 31.10.16, מבקשת הוועדה מהמשרד להעביר לה רשימה על כל התלמידות שטרם שובצו – מה המשרד מתכוון לעשות בנושא של כל אחת מהן, היכן תשובץ ואם המוסד החינוכי אליו תשובץ יסרב לקבלה, מה מתכוון המשרד לעשות כנגד המוסד.

בהקדם האפשרי הוועדה מבקשת לקבל תשובה בנושא התלמידה שהוצג בוועדה.

הוועדה מבקשת ממשרד החינוך לוודא שבכל מוסד ערכות הקבלה זהות לכל התלמידות בכל מוסד. כן מבקשת הוועדה ממשרד החינוך למצוא דרך לוודא אימות של תוצאות מבחני הקבלה במוסדות אלה.

עוד לפני יום כיפור, מבקשת הוועדה ממשרד החינוך להעביר לה את התוצאות כל מבחני הקבלה של סמינר "אלקיים".

הוועדה מבקשת ממשרד החינוך ביקורת על כל הסמינרים החרדים בנושא העסקת קרובי משפחה, ואם יימצאו מקרים כאלה, מה בדעת המשרד לעשות כנגד תופעה פסולה זו.



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    קראנו את הכותרת "מרגי כינס את הוועדה" והשלנו את עצמנו לרגע קט, שהנה סוף סוף הוא מתעשת
    סוף סוף הוא מכנס את הוועדה שתדון באפלית מוסדות המוכש"ר החרדי המתוקצבים בפירורי תקציב ומופלים באופן מובנה לרעה מול
    מוסדות המוכש"ר הערבים שמשרד החינוך חתם עמם על הסכם המסדיר את תקצובם וכבר קבלו כמקדמה 50 מליון ש"ח!!! (1500 ש"ח תוספת לכל תלמיד ערבי רק על שנת 2015! ורק כמקדמה!!!)
    רבבות!!! של תלמידים ותלמידות ספרדים וספרדיות כמו גם חסידים וליטאים מופלים לרעה בניגוד לחוק! כאשר אין שום הסבר חוקי לאפליה שתלמיד ערבי יקבל הרבה יותר מתלמיד ותלמידה חרדים הנמצאים בדיוק באותה מסגרת חוקית!
    איפה הוועדה של מרגי? למה הוא לא מכנס את הוועדה ודורש שוויון לתלמידים החרדים מול הערבים? מי יחזיר את העושק הזה לילדים החרדים המופלים לרעה?
    מדוע מרגי נותן למוסדות החרדים להתגלגל בבתי משפט בכדי להציל מעט מן המעט?
    מר מרגי! אין לך יראת אלוקים, והיום גם לא את יראת מרן (בחיי חיותו לא העזת לעולל את כל מה שכיום אתה מעולל לציבור החרדי)
    אבל דע תדע כי יש דין ויש דיין ולא לעולם חוסן! תקן את המעוות יש עוד מעט זמן עד יום כיפור! חזור בתשובה מהר כי גזל הרבים אינו ניתן להשבון!

    אנו קוראים לכל רבבות הורי התלמידים שילדיהם לומדים במוסדות המוכש"ר הספרדים ברחבי הארץ! התנתקו מש"ס ואל תתנו להם את קולכם אשר מרגי וחבריו עושים בו שימוש להעניק תקציבי עתק לערבים ולגזול את המגיע בדין וביושר מילדיכם, ולעשוק ולמנוע את הלחם וחלב ממש מאלפי עובדי ההוראה החרדים!!!!!

    1. בלי קשר לכל הסאגה של הסמינרים, לגבי תקצוב בגילאי היסודי כמה שזה נכון!
      מוסדות חרדים גם של הפטור וגם של המוכש"ר קורסים במלא מובן המילה
      זה שאלה של זמן עד שהסיפור הזה יתפוצץ, ואז תדרש וועדת חקירה, וכנראה שהשם של מרגי יככב
      כיו"ר וועדת חינוך שאר כל החומר היה מרוכז אצלה, הוועדה מכירה את הקנוניה של הפקידות הכופה
      על המוסדות החרדים הוצאות שהמדינה נמנעת מלתקצב אותם? באמת איפה דרעי? אם אנחנו לא שקופים
      אז מה אנחנו קופים? דרעי יכול לקנות את עולמו אם יחד עם מרגי יפתרו את הבעיה הזו אחת ולתמיד
      למה? למה שהוועדה לא תדרוש שוויון למוסדות החרדים לפחות אלו שבמעמד הפורמאלי כמו של הערבים?
      אפשר לעשות את זה עכשיו אם רק רוצים(עוד לפני יום כיפור)

    2. קודם שהסמינרים יעקרו את האפליה מתוכם בכלל ואת אפליית הספרדיות בפרט ואז כשיחזרו בתשובה אפלייתם אם היא בכלל קיימת תטופל, כך שמי שאין לו אלוקים זה אתה וחבריך 'האשכנזים'. בע"ה תחפושת הדת הצדקנית שאתם עוטים על עצמכם ומעכבים את בואו של המשיח תיעקר ותיתלש מעל גופכם הטמא יחד עם עורכם עוד לפני יום כיפור ע"י אבינו שבשמים שכן אין כפרה למעשיכם.

      1. עלוב נפש, תראה איזה שפה גסה ומכוערת יש לך
        עם כאלו גינונים אתה עוד מצפה שהבת שלך תלמד באותה כיתה יחד עם הבנות שלנו, היה לא תהיה.
        לא ילך לך ולחצופים רפי שכל שכמותך, לא תוכלו לכפות את עצמכם על אחרים
        אינך אלא אכול בשנאה עצמית ומלא בסתירות פנימיות, אם אתה כל כך בז לנו
        ומתעב וכו', למה אתה כל כך רוצה שאת הבנות שלך ושל חבריך ידחפו לסמינרים שלנו
        אם נשאר לך טיפת שכל של בן אנוש, וקרטוב של כבוד עצמי, תחשוב איך אתה וחבריך יחד עם המרגי והדרעי שלכם נראים

    3. איפה התגובה שלי לפני 3 דקות? האפליה והסלקציה נמשכת גם בתגובות? אכן, אין מחילה לחוטאים וסליחה לפושעים!1

  2. 10

    "עוד לפני יום כיפור, מבקשת הוועדה ממשרד החינוך להעביר לה את התוצאות כל מבחני הקבלה של סמינר "אלקיים". מ-ז-ע-ז-ע !!!. עד שיש סוף סוף סמינר ספרדי טוב, מרגי הולך להרוס אותו?

  3. 9

    עשרת ימי תשובה!!!!!!!!!!!!!!!
    מרגי, עם איזו תשובה תגיע לרבונו של עולם?????????????

  4. 8

    כך צריך לדבר איתכם אתה בעצמך שונא לא קטן את הציבור הספרדי כל מילה אמת מה שכתב ברוך כל הכבוד!

  5. 7

    מרגי הוא ה"יואב ללום" התורן. הפסיכים לא מתים הם רק מתחלפים

  6. 6

    חברה, להירגע אנחנו בעשרת ימי תשובה למי ששכח….

  7. 5

    חבל מאד שאתם לא בודקים איזה תגובות אתם מעלים לאתר שלכם…